През последните години понятието „даунзсайзинг“ се превърна в мръсна дума в шофьорския речник. Въпреки това производителите продължават да упорстват с намаляването на кубатурата на двигателите, в резултат на което пазарът се наводни с 1.0-литрови модели.

Целта, разбира се, е икономията на гориво. Ако се вярва на рекламите, автомобилите с работен обем под 1 000 кубика практически не харчат бензин. В действителност обаче разходът рядко съвпада с декларирания.

В опит да защитят читателите си от маркетинговите алабализми от британското сп. What Car? са се захванали да измерят реалната консумация на най-популярните модели с 1.0-литров двигател на пазара.

Ето как изглежда челната десетка на най-икономичните сред тях.

10: Volkswagen Golf 1.0 TSI 110, мощност 110 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 49.7 мили с един галон/5.68 л на 100 км

9: Kia Rio 1.0 T-GDi, мощност 100 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 50.3 мили с един галон/5.62 л на 100 км

8: Volkswagen Polo 1.0 TSI 95, мощност 95 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 51.1 мили с един галон/5.53 л на 100 км

7: Seat Leon 1.0 TSI 115, мощност 115 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 53.1 мили с един галон/5.32 л на 100 км

6: Kia Picanto 1.0 T-GDi, мощност 100 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 53.3 мили с един галон/5.30 л на 100 км

5: Volkswagen Up 1.0 TSI 90, мощност 90 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 53.7 мили с един галон/5.26 л на 100 км

4: Seat Ibiza 1.0 TSI 95, мощност 95 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 54.0 мили с един галон/5.23 л на 100 км

3: Skoda Citigo 1.0 MPI 60, мощност 60 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 55.2 мили с един галон/5.12 л на 100 км

2: Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet, мощност 111 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 55.2 мили с един галон/5.12 л на 100 км

1: Volkswagen Up 1.0 75, мощност 75 к.с.

Реален разход в смесен цикъл: 55.9 мили с един галон/5.05 л на 100 км

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *