Камионите изгарят все повече дизел, замърсяват градовете и подхранват климатичните промени. Германия смята, че е намерил отговора, като е използвал въздушни линии за захранване на големи съоръжения.

Системата, която позволява на камионите да изтеглят електроенергия от въздушни кабели, влезе в експлоатация на участък от 10 километра по главен път А5 във вторник, съобщи германското правителство.

Това е първият подобен тест на обществен път в Германия. Разработена от Siemens, системата позволява големи съоръжения със специално оборудване, монтирано на покривите им, да се свързват към електрифицирани линии, докато пътуват със скорост до 90 километра в час.

Камионите работят с електрически двигатели, когато са свързани с въздушните линии, и с хибридна система, когато стъпят на традиционния път. Сензорите откриват, когато има налични кабели.

Siemens твърди, че нейната система eHighway съчетава ефективността на електрическата релса с гъвкавостта на транспортирането. Друга полза е рязкото намаляване на емисиите на CO2 и азотни оксиди.

Компанията казва, че системата може да бъде интегрирана със съществуващата пътна инфраструктура, което я прави практичен начин за намаляване на емисиите и потреблението на енергия на места, където няма железници.

Частта от пътя, открита във вторник, е част от решаваща връзка между летище Франкфурт, глобален център за товарния бизнес, и близък индустриален парк. Скоро ще бъдат отворени още два участъка от магистралата със системата.

Германското правителство е похарчило 70 милиона евро за разработване на камиони, които могат да използват системата. Siemens заяви, че собственик на камион може да спести € 20 000 ($ 22,370) за гориво за над 100 000 км.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *