Цялостното обезобразяване на шасито на автомобил без помощта на дупки, спящи полицаи, отворени шахти, бордюри и павета не е лесна задача. Придвижвайки се само по идеално равни пътища, това ще отнеме време и търпение, но не малко шофьори, поради грешки и неопитност, успяват да ускорят смъртта на амортисьори, стабилизатори, гумени втулки, шарнири и други елементи на окачването.

Да започнем с това, че шофирането със счупено окачване е изключително опасно, заплашва със сериозни злополуки и следователно противоречи на правилата за движение. Следователно, при първите признаци на неизправност на шасито, спешно трябва да се свържете с авторемонтен сервиз.

Проблемите с окачването могат да се случат дори и ако управлявате автомобила в голям град и се движите само по добри пътища. Например, шофирането с меки предни гуми, дори и на равна повърхност, няма да повлияе по-добре на сферичните шарнири. Има и други начини да се съсипе окачването без изобщо да се слиза от асфалта.

Не се сменят консумативите

Почти всички възли на ходовата част взаимодействат помежду си и зависят един от друг, така че най-сигурният начин да я довършите е да игнорирате своевременното обновяване на консумативите. А те включват почти всички гумени елементи, които изискват редовен мониторинг – гумени втулки, прахоуловители, маншони и др. Има и друг начин за съсипване на ходовата част – използването на евтини, менте елементи със съмнително качество.

Мръсотия

Както знаете, износването на амортисьори зависи от тяхната температура. Ако при високи натоварвания и при топло време, те все пак са „кипнали“, тогава функциите им се изгубят и има голяма вероятност от протичане на хидравликата. А голяма роля в нарушаването на отвеждането на топлината играе натрупалата се мръсотия.

Освен това, той може да повреди уплътнението на амортисьора, ако попадне там, и това ще доведе до замърсяване на хидравличната течност и неговата повреда. Така че при кал и мръсно време може е желателно да миете частите на окачването, защото в противен случай те няма да живеят дълго.

Претоварване

Колкото по-често се движите в претоварен автомобил, колкото повече има вътре в нея едрогабаритни пътници и колкото по впечатляващ е техният багаж, толкова по-големи се оказват натоварванията върху окачването.

Постоянно притиснатите към шосето амортисьори на автомобила няма да траят дълго. Особено ако водачът практикува агресивен стил на шофиране.

Агресивен маниер на шофиране

Дори и да не претоварвате автомобила с допълнителен багаж, ако шофирате хазартно, ускорявате рязко и влизате в завоите на максимална скорост, окачването на автомобилът ще изпитва големи натоварвания.

Така че любителите на хазартното шофиране и дрифта трябва да знаят, че могат да съкратят живота на ходовата част, без да се движат по черни пътища.

Движение зад камион

Ако сте свикнали да се движите по извънградските шосета близо зад тежък камион, бъдете готови да хванете с колелото всеки голям чужд предмет, който изведнъж се появи отдолу. В крайна сметка, като правило, пътният просвет на камиона е много по-голям от този на леката кола.

Шофьорът на камиона ще пропусне препятствието между колелата си, но вие няма да имате време да извършите маневра и най-вероятно ще връхлетите на някакъв камък или парче дърво. Окачването ще поеме удара, но сериозните последствия няма да закъснеят.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *