След разярилия се скандал, получил гръмкото име „Дизелгейт“, много от собствениците на автомобили по света започнаха да се чудят дали техните автомобили не изхвърлят повече вредни емисии от официално обявеното от производителя. Това естествено не важи за „милата родна картинка“, но в „белите страни“ определено е от значение. Последващата обработка на изгорелите газове е от изключителна важност за намаляване на вредните емисии на моторните превозни средства. Заедно с намаляване на емисиите на въглероден диоксид (CO2), намаляването на нивото на вредните азотни окиси е едно от най-големите предизвикателства за автомобилната индустрия.

Dizelgeit2

Още от 2011 година германският производител на гуми и доставчик на технологии за автомобилната индустрия Continental работи по развитие на една система, наречена селективна каталитична редукция (SCR). При тази технология, водният урея разтвор влиза в реакция с азотните окиси в изгорелите газове на двигателя и по този начин вредните азотни окиси се свеждат до безобиден азот и вода. Ефективността на този процес зависи от прецизното измерване на нивото на урея и неговата концентрация. Именно поради важността на тези показатели, Continental пуска за първи път в производство специален сензор, който ще помогне да се подобри още повече работата на SCR системите и ще позволи измерване на тяхната ефективност. Урея сензорът може да измерва качеството, нивото и температурата на урея разтвора в резервоара. Редица автомобилни производители планират да използват за своите модели тази нова технология на Continental.

Иновативният сензор използва свръхзвукови сигнали за измерване на карбамидната концентрация във водата и нивото на гориво в резервоара. За тази цел карбамидният сензор може да бъде заварен или в резервоара или в помпения агрегат. Впръснатото количество разтвор трябва да бъде изчислено спрямо моментното натоварване на двигателя. За да може да се изчисли точното количество за впръскване, реалното съдържание на урея в AdBlue разтвора (неговото качество) трябва да бъде известно. Също така урея разтворът не трябва да бъде много студен. Ето защо температурата в урея резервоара трябва да се следи, за да се гарантира постоянна готовност на системата, чрез активиране на отоплителната система, когато е необходимо. И на последно, но не и по важност, на място в резервоара трябва да има достатъчно количество урея като свръхзвуковият сензор дава възможността за измерване отвън течността в резервоара.

Това е не само ключов елемент за съпротивление при замръзване, но също така се избягва всякаква корозия по сензорните елементи или електрониката. Измерващата клетка в сензора съдържа два пиезо-керамични елемента, които излъчват и приемат свръхзвукови сигнали. Нивото и качеството на разтвора могат да бъдат изчислени чрез измерването на вертикалното време на пътуване на свръхзвуковите вълни до повърхността на течността и тяхната хоризонтална скорост. Сензорът използва способността на свръхзвуковите вълни да се движат по-бързо в разтвор с по-високо съдържание на карбамид. За да бъде подобрено измерването, дори и когато автомобилът е в наклонено положение, осигурено е измерване и на второ ниво, което да предостави надежден сигнал при висок наклон.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *