От 2017 г. в италианското селце Пиедиколе, на 30 км южно от Перуджа, функционира хотелски комплекс, който определено ще се хареса на всички почитатели на японската автомобилна индустрия. Неговият собственик, Андреа Манчини, посвещава целия си живот на колекционирането на Mazda MX-5, а хотелът – Miataland, е пропит с духа на легендарния роудстър. Според Манчини, той има най-голямата частна колекция на модела в света.

Хотелът е построен върху основата на стара каменна къща от XVII век. Стаите в него се различават по цвят – всяка е кръстена на един от заводските цветове, които Mazda използва за каросерията на MX-5. Гостите могат да избират от стаите Mariner Blue, Sunburst Yellow, Soul Red и Crystal White. Оформлението им продължава мотивите на модела – декорирани са барелефи във формата на MX-5, а ключовете от стаите изглеждат като ключовете за самия автомобил.

Най-интересното обаче се намира на територията на хотела – там е разположена колекцията на Манчини от над 40 автомобила. Разбира се, тя включва всичките четири поколения на MX-5, както и редки модификации като BBR Turbo NA, специалната версия Miracle Edition NB с 6-степенна къса скоростна кутия и кожен интериор, и състезателната NC от сериите Open Race.

Още по-уникални пък са най-ценните екземпляри от колекцията, като например модификацията RS Limited, пусната на пазара през 1994 г. в тираж от 500 бройки под суббранда Eunos, предназначена само за японския пазар. В колекцията има и друг модел, произведен под този суббранд – Eunos V Special Type II от 1993 г.

Освен това колекцията наброява три автомобила от марка, които вече не съществува. Става дума за компанията M2, друг суббранд на Mazda, под който трябвало да бъдат разработвани нишови коли на базата на вече съществуващи модели. В колекцията на Манчини има един от 300-те роудстъра M2 1001, разкошен M2 1002 и спортен M2 1028 с олекотен корпус и форсиран двигател.

Собственикът на хотела позволява на гостите да се возят на някои от роудстърите, за да обиколят близките езера и винарни, но моделите M2 не дава никому. Той толкова внимателно обгрижва тези три автомобила, че когато германският офис на Mazda изпраща на място снимачен екип и професионален състезател, за да направи кратък тест драйв на един от тях, Манчини казва, че по-скоро ще му отреже едната ръка, отколкото да му позволи да управлява редкия роудстър.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *