Tesla Roadster 2 ще се отваря с пръстов отпечатък

Следващото поколение на Tesla Roadster няма да има никакви дръжки на вратите. Електрическият автомобил ще реагира на пръстовия отпечатък на собственика и едва след това се отключва. По време на събитие, което американската компания посвети на автономията, беше представен Tesla Roadster 2. Един от участниците Хамид Шоджи сподели видео и снимка на електрическото превозно средство, което е планирано да бъде пуснато на пазара през 2020 година. На краткото видео се вижда, че колата няма дръжки на вратите. За да го отвори, собственикът трябва да прекара пръста си върху скенера и…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Toyota представи електрически триместен автомобил

Тоуоtа пpeдcтaви цялa пopeдицa oт xибpиди и нaпълнo eлeĸтpичecĸи ĸoли нa Aвтoмoбилнoтo излoжeниe в Шaнxaй тaзи гoдинa. Тоуоtа пoĸaзa eднoмecтeн eлeĸтpичecĸи aвтoмoбил Rhоmbuѕ, пишe СNВС. Cпopeд идeятa нa ĸoмпaниятa ĸoлaтa e ĸoнцeптyaлнa и e нacoчeнa ĸъм млaди пoтpeбитeли, poдeни cлeд 1990 гoдинa. Πpeвoзнoтo cpeдcтвo e paзpaбoтeнo cлeд пpoyчвaнe нa ĸoмпaниятa зa изcлeдвaния в Kитaй – ТМЕС. Paзличнoтo пpи тoзи aвтoмoбил e, чe cтaндapтнитe двe мecтa oтпpeд ca зaмeнeни c eднo мяcтo, ĸoeтo e caмo зa шoфиpaщия и e paзпoлoжeнo пo cpeдaтa нa ĸoлaтa. A двeтe ceдaлĸи oтзaд cпecтявaт пoвeчe пpocтpaнcтвo…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

„Мото-Пфое” представи специално подготвен автомобил за автошколите на СБА

Официалният вносител на марката Ford в България – „Мото-Пфое” и Съюзът на българските автомобилисти (СБА) представиха специално подготвен учебен автомобил Ford Fiesta, който ще бъде използван за нуждите на програмите за обучение на организацията, пише „Монитор“. Представянето на колата е част от партньорството между двете организации, което цели повишаването на безопасността по пътищата чрез по-добра подготовка на водачите и използването на модерни, сигурни, безопасни и екологични автомобили. Специално оборудваният автомобил Ford Fiesta предлага високи нива на сигурност, като във версията Business автомобилът е стандартно оборудван със система за предупреждение при…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Rimac – хърватското чудо при е-автомобилите

От 0 до 100 км/ч за 2,9 секунди, 1200 конски сили. Хърватските електромобили Rimac са сред най-бързите на пазара. Производителите са млади хървати и продажбите на суперавтомобила са задача на екипа на Марта Лонгин. Тя обяснява, че разликата между Rimac и другите производители е в мащаба на екипа и производството. „Можем да реагираме бързо. Освен това започнахме да произвеждаме електродвигатели и няма нужда да сменяме една технология с друга“, казва Лангин пред DW. Мате Римац е основал фирмата преди 10 г., когато вграждал електродвигатели в стари BMW автомобили. Днес компанията е базирана…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Владимир Тодоров: Шофьорите да минават на опреснителен тест на 10 години

– Г-н Тодоров, трябва ли да има тестове за шофьорите над 60-годишна възраст, както поискаха от новата Държавна агенция за пътна безопасност? Доколко те са рискови наистина? – Факт е, че възрастните водачи са с по-висока степен на риск поради обективни причини като възраст, време за реакция, възприятия. Към въпроса обаче трябва да се подходи много внимателно. На първо място, защото 60-годишна възраст не може да е критерий за въвеждането на някакъв статут. Най-малкото защото се приема, че мъжете още са в трудоспособна възраст. Големият проблем по-скоро са фиктивните медицински…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Легендата Чубриков отново на Рали „България“, сяда зад волана и на 84 години

Легендата Илия Чубриков ще седне отново зад волана по време на рали „България“ (10-12 май). Това е една от изненадите, които организаторите са подготвили за юбилейното 50-о издание. 84-годишният Чубриков е първият български пилот, печелил надпреварата през далечната 1971 година. Сега той отново ще има възможността да покаже на какво е способен по маршрута на градския етап по булевард „Васил Левски” във Варна. Освен него и другият специален гост Енрико Бертоне (Италия), трикратен победител 1995, 1996 и 1999 г.), ще може да натисне здраво газта. Автомобилът, който ще им бъде…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Лявото огледало помага по-добре от парктроник при паркиране

Лявото огледало на колата е основен инструмент, който помага на водача да координира действията си на пътя, както и на паркинга. То е изключително необходим помощник, способен да предостави информация за разстоянието от предната броня до бордюра, съседния автомобил или друг предмет, който може да попречи на изпълнението на маневра. Особено трудно свикват с размерите на превозното средство начинаещите зад волана. Процесът на паркиране за начинаещи водачи отнема, като правило, повече време, отколкото при опитните шофьори. Повечето проблеми произтичат от банално неразбиране на същността на проблема. Да усетите размерите на…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

На път през лятото – по-важна е подготовката на шофьора!

В летния период по-важна е подготовката на водача за участие в движението, отколкото на автомобила, заяви комисар Алекси Стратиев, експерт по пътна безопасност и бивш директор на КАТ. „Според мен по-скоро през летния период подготовка е свързана по-скоро с психологическата нагласа на водача и с някои неща, които трябва да има в купето на автомобила, например вода. Лекарите казват, че в тези температури трябва да се пият по 3-4 литра вода на ден“, посочи Стратиев. Според него високите температури доста бързо изчерпват силите на който и да е било водач,…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Да си спомним за най-великия

25 години след смъртта на Айртон Сена, светът на Формула 1 си спомня за 3-кратния световен шампион, смятан за най-добрия пилот, появявал се в спорта. И досега бразилецът има милиони фенове, а на днешния ден отново ще имаме възможност да си припомним най-силните му състезания, ще се върнем на „Донингтън” през 1993 или пък в дъжда в Монако през 1984. Естествено, няма да бъдат пропуснати и битките му с Ален Прост по времето, когато бяха съотборници в McLaren, както и след това, когато Професора поведе атаката на Ferrari към световната…

ВИЖТЕ ОЩЕ...

Как тол таксите в България се оказаха по-високи от Германия и Полша?

Точно четири месеца преди въвеждането на тол таксите за тежките камиони, предвидено за 16 август, Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) призна, че няма яснота какъв точно ще е обхватът на новата система и как точно тя ще работи. Това стана, след като бизнесът оспори предлаганите тарифи за изминат километър за различните категории автомобили. От транспортния бранш пресметнаха, че те са прекалено високи и надхвърлят цените в много развити европейски държави. Въпреки уверенията на регионалното министерство, че таксите за камионите почти няма да се отразят на потребителските цени, най-вероятно…

ВИЖТЕ ОЩЕ...