Nissan X-Trail тръгна с мощен дизел, 7 места и оптимално оборудване

 

Третото поколение на Nissan X-Trail дебютира през есента на 2014 година и вдигна летвата високо по отношение на дизайн, оборудване, системи за безопасност и проходимост. При дебюта си X-Trail се предлагаше само с 1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с максимална мощност 130 к.с. в съчетание с 6-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична трансмисия X-tronic.

Вариантът с двойно задвижване 4х4 се предлагаше само в съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, а моделът с предно предаване се комбинираше и с новата безстепенна СVТ автоматична трансмисия X-tronic. Заради липсата на по-мощен двигател много от клиентите и автомобилните специалисти бяха неудовлетворени от динамиката на модела. Най-много обаче бяха недоволните потребители от липсата на най-търсената комбинация – дизел, автоматик и двойно задвижване 4х4.

За да удовлетворят търсенето на подобно съчетание, Nissan лансира нов дизелов двигател с по-голяма мощност и по-голям работен обем за кросоувъра X-Trail. Новият 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател е с мощност 177 к.с. и вече се предлага в комбинация с автоматична трансмисия X-tronic CVT и задвижване на четирите колела 4WD. Новият 2,0-литров турбодизел се предлага и във версии с 6-степенна механична предавателна кутия и 4WD, както и със задвижване на предните колела и автоматична трансмисия X-tronic CVT. С този нови двигател Nissan X-Trail е идеален за изминаване на по-големи разстояния и е перфектният автомобил за семействата с приключенски дух. Новият двигател е с максимален въртящ момент 380 Нм, които осигуряват отлична теглителна сила през целия оборотен диапазон.

Двигателят прави съществена стъпка напред по отношение на мощността спрямо настоящия 1,6-литров дизелов мотор със 130 к.с. и отговаря на нуждите на клиентите, които търсят по-мощен двигател. Благодарение на новия 2,0-литров дизелов двигател автомобилът предлага възможност за по-динамично шофиране, идеално за изминаване на по-големи разстояния.

По-голямата мощност и тяга новия двигател на пътя изпъкват при спринта от място, например при включване в магистрала от бензиностанция, както и при ускорение за изпреварване. И в двата случая водачът се чувства по-сигурен, като са му необходими по-малко време и по-къса дистанция за извършване на маневрите. Новата модификация разширява присъствието на Nissan в сектора на големите всъдеходи и засилва високите позиции на любимия X-Trail.

В основата на позиционирането на Nissan X-Trail като идеалния автомобил за семейни експедиции стои опционалната система All-Mode 4×4-i. Когато автомобилът е оборудван с нея, водачите могат да избират между режим на постоянно задвижване на предните колела 2WD за максимална ефикасност, автоматичен режим Auto, който постоянно следи и регулира баланса на въртящия момент между предните и задните колела, осигурявайки най-доброто сцепление и режим Lock, предлагащ постоянно задвижване на четирите колела.

В автоматичния режим системата разпределя въртящия момент между предната и задна ос за да осигури максимално сцепление. За трудно проходими условия и при ниски скорости в режим Lock заключването на диференциала може да се осъществи при скорост до 40 км/ч, при което тягата от двигателя се разпределя поравно между осите. Новият X-Trail разполага и със система Hill Start Assist, която при потегляне по наклон задейства спирачките на четирите колела в продължение на 2 секунди, което помага при отместването на крака от спирачката и натискането на газта.

Системата All-Mode 4×4-i осигурява спокойствие, независимо от настилката. Усъвършенстваната електронна система за задвижване на четирите колела 4х4 се контролира посредством въртящ се превключвател върху централната конзола. Системата All-Mode 4×4-i означава, че Nissan X-Trail е способен автомобил за водачите, които търсят теглещ модел.

Капацитетът му за теглене е 2000 кг при механичния модел и 1650 кг при двете версии с автоматична трансмисия, превръщайки автомобила в подходящ за теглене на каравани, лодки и ремаркета. Подобно на всички кросоувъри на Nissan X-Trail 2.0 dCi 4х4 предоставя безопасно и сигурно изживяване на пътя, благодарение на всеобхватна гама от модерни и интелигенти системи за управление.

Новата версия на задвижване на Nissan X-Trail се предлага с 5 или 7 седалки, отлично товарно пространство, интелигентни решения за съхранение и достатъчен капацитет за теглене, за да отговори на нуждите на клиентите. Интериорът на Nissan X-Trail предлага висок комфорт и щедро пространство, за да отговори на нуждите на модерното семейство. Неговата гъвкава система за сядане във версии с 5 или 7 седалки осигурява голямо пространство за пътниците и техния багаж. За повече пространство, вторият ред седалки се дели и сгъва в съотношение 60/40. Те могат да се накланят назад и така предлагат по-голям комфорт на пътниците.

Чрез плъзгане напред осигуряват лесен достъп до опционалния трети ред, който се дели в съотношение 50/50 и се сгъва изцяло в пода на багажника, за да отвори максимално товарно пространство. Предлага се електрическа врата на багажника, контролирана чрез бутон върху нея, от ключа или чрез бутон до водача. Отварянето на врата на багажника разкрива система на Nissan, която позволява рафтовете и разделителите да се регулират в 18 конфигурации. Тук се включва и скрито отделение за съхранение на ценни вещи. Обемът на багажника е 550 литра при 5-местната версия, 445 л при 7-местната версия и 135 л, когато се използва третият ред седалки. При сгъване на всички седалки товарното пространство достига 1982 литра.

Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4×4 Ultimate

  • 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
  • CVT безстепенна автоматична скоростна кутия
  • 177 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин
  • 380 Нм въртящ момент при 2000 об/мин
  • 10,0 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 196 км/ч максимална скорост
  • 6,1 л/100 км среден разход на дизел
  • 162 г/км емисии на СО2
  • 49 690 лева базова цена на модела
  • 72 380 лева цена на тествания модел

Денислав Стоянов

Вашият коментар