Как активното окачване на Audi A8 предвижда неравностите

 

В очакване на новото поколение на Audi A8 компанията не спира да информира аудиторията за способностите на своя флагман. Поредната открита страница е свързана с комфорта и стабилността, осигурени от новия тип окачване на бизнес лимузината. Става въпрос за активно окачване, което ще предвижда неравностите и чрез импулси ще променя хода на окачването, за да може пасажерите да усетят възможно най-малко този дискомфорт.

Това е възможно с помощта на специална камера, монтирана отпред. Тя сканира настилката по 18 пъти в секунда, регистрира наближаващите неравности и активира реакцията на амортисьорите. От Audi без притеснение твърдят, че тази система ще елиминира практически всички вибрации и подрусвания на машината.

След като получи сигнала от камерата, системата програмира оптималния ход на всеки амортисьор, предвид наближаващата неравност и подготвя окачването за срещата им. Това е възможно, благодарение на наличието на отделен електродвигател при всяко колело, захранван от основната, 48-волтова електрическа система. Целта на системата е не просто осигуряване на комфорт, но и гарантиране на стабилността във всяка една ситуация.

Тази система има и друга интересна функция. При засичане на неизбежен страничен удар, окачването ще изстрелва в рамките на половин секунда купето нагоре до 80 мм, което ще позволи на най-здравите части на купето да поемат силата на неизбежния удар. По този начин натоварването върху пасажерите при удара се намалява до 50%, а с това и опасността от сериозни наранявания.

Това активно окачване ще работи заедно със система на завиване на четирите колела. Според Audi това ще позволи на огромния автомобил да се сдобие с радиус на завиване по-малък от този на Audi A4, което е меко казано впечатляващо.

Премиерата на Audi A8 ще бъде на 11 юли в Барселона, но автомобилът ще се появи още преди това като част от декора в поредния филм за „Човека-паяк“, който излиза по кината след няколко дни.

Вашият коментар