Уникално! Читател на „Авто Мото“ тества Tesla Model X в Китай и го описа за вас!

 

Предварително се извинявам на читателите, които очакват да получат детайлна техническа информация за Тесла Модел Х. Пиша този материал като резултат от емоцията да караш луксозен автомобил, който все още е рядкост за пътищата в България. Нямам претенции за изчерпателност, понеже повечето информация съм получил от разговорите с представителя на Тесла и от мое любопитство като любител шофьор.

Когато се записваш за тест драйв на Тесла, имаш право да си избереш на кой модел да шофираш – седана S или X – по-големия и по-нов SUV (sport utility vehicle). Аз избрах да се кача на модел Х от 2017 г., снежнобял отвън и с черен кожен салон отвътре, окомплектован с всички екстри, предназначен за китайския пазар 90D с пробег от 450 км на всяко зареждане на батерията. Написах 90D и веднага пояснявам, че това е  Model X 90D със задвижване на четирите колела и 90 кВтч батерия, която осигурява посочения обсег километри и ускорение от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди. По този показател Модел Х е на първо място в света, като зад него остават Porsche Macan Turbo и Mercedes-Benz GLA45 AMG, съответно с 4,2 и 4,8 секунди.

Според представителя на Тесла, моделът се води семеен автомобил, въпреки че усещането вътре в него е като в спортна кола, а и няма как да е друго, щом като по параметри и ускорение този автомобил е от класата на Ламборгини и Ферари. Правя уточнение, че при италианските автомобили шофьорът е ниско долу до пътя, а в Тесла Модел Х, ти шофираш от високо, с перфектна видимост на пътя и около него.

Тази видимост е търсеният ефект от липсата на таван. Да, автомобилът няма рамка и таван, а едно голямо стъкло, започващо отпред и стигащо назад до багажника. Говорим не за панорамен покрив, а за цяло панорамно стъкло. Което от своя страна създава още по-голямо удоволствие и усещане за лукс и простор, когато шофираш под небостъргачите на Шанхай и на светофара не е нужно да правиш нищо друго, а само да се облегнеш на кожената облегалка и да вдигнеш поглед нагоре, за да забележиш някоя от знаковите сгради около теб.

Самото влизане в автомобила е интересно с това, че вратите нямат дръжки, за които да се хванеш и да отвориш. Отварянето става с докосване, а затварянето може да се направи и от бутон на централната конзола. Натискаш екрана на таблета и вратата плавно се затваря.

Този таблет е може би най-важната част от автомобила, защото дава всякаква информация на шофьора. Тук е информацията за батерията, за навигацията, за екстрите по колата и имаш wi-fi връзка с интернет. Абсолютно всичко по автомобила се контролира от този таблет, екранът е touch screen и user friendly. Колата се движи безшумно, поне вътре не се чува никакъв звук от двигателя и ускорява, както никоя друга, която съм карал досега. Китаецът до мен ми обяснява, че това се дължи на батерията, но изрично ми забранява да включа на режим „Лудост” (Ludicrous mode). Няма проблем, ще си караме на „Комфорт”.

Както Модел S, така и този модел на Тесла няма скоростен лост, скоростите са качени зад волана. На мястото на скоростния лост има кутия, която се отваря с приплъзване, а вътре има всевъзможни USB и други видове входове за зареждане на телефони, флашки и каквото още се сетиш. Подлакътникът също се отваря с приплъзване и там има два cup holder-a, a на мен веднага ми се припи кафе.

Като заключение за няколкото минути тест драйв на Модел Х мога да кажа, че колата се кара много приятно, много лесно, скоростта не се усеща, ускорението е феноменално, но големият таблет на централната конзола и картинките на таблото, които дават постоянна информация за трафика и движението, могат да действат разсейващо на шофьора. А когато караш автомобил с такива параметри и за цена от 90 000 долара, не е препоръчително да се разсейваш, докато шофираш.

От Шанхай,

Димитър Владиков

Вашият коментар