Ford Mondeo Hybrid пести гориво в града: 100 км – само за 5 лева

 

За своята 24-годишна история Ford Mondeo се утвърди като един от най-добрите модели в своя клас. С всяко следващо поколение Mondeo ставаше по-голямо и по-технологично, предлагайки на клиентите в Европа богат избор от най-широката и модерна гама двигатели.

Новото Mondeo се предлага с четири бензинови двигателя с турбокомпресор от семейството EcoBoost и четири турбодизелови мотора TDCi. За първи път на Стария континент и у нас вече се предлага и хибридната версия на Mondeo. Първото в историята хибридно Mondeo комбинира 2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор с литиево-йонна батерия с капацитет 1,4 кВтч за по-икономично движение и намаляване на емисиите на СО2.

Дизайнът на Ford Mondeo Hybrid не се различава от дизеловите и бензиновите версии. Единственият белег на хибрида е логото HYBRID върху предните врати на каросерията и отзад. По-сериозните разлики са в салона и то най-вече се изразяват в различните индикатори на арматурното табло. Сред тях е уредът, който оценява дали шофирате икономично, който поставя оценка за ускорение, движение и спиране. Ако той показва високи стойности, значи шофирате икономично. Освен него има и история на разхода на гориво. Водачът може сам да настройва и да избира какво точно да се показва на контролния панел.

Интериорът на Ford Mondeo Hybrid е приветлив и ергономичен. Пред водача на арматурното табло е инсталиран цветен 4,2-инчов TFT дисплей. Има само един аналогов уред и това е скоростомерът. В средата на централната конзола е поставен 8-инчов многофункционален дисплей. Има двузонов климатроник със сензор за качеството на въздуха и въздуховоди за пътниците отзад. Седалката на водача се регулира в 10 позиции, а страничните опори могат да бъдат стегнати или по-слаби. Салонът е озвучен от аудиосистема SONY с 12 високоговорителя, така че музиката дори от радиото е с безупречно качество.

За пътниците отзад са поставени надуваеми колани, които намаляват травмите върху пасажерите в случай на инцидент. Освен предните и странични въздушни възглавници за водача и пътника до него, в салона има странични въздушни завеси за пътниците отпред и отзад, както и въздушна възглавница за защита на коленете на водача. Багажникът на Mondeo Hybrid е по-малък, като в седана обемът му е 383 литра. От средата на товарното пространство има стъпало, под което са поставени акумулаторните батерии.

Хибридният Ford Mondeo се задвижва от 2,0-литров бензинов двигател с мощност 143 к.с. при 5700 об/мин и 173 Нм въртящ момент при 4000 об/мин, комбиниран с електрически мотор с 1,4 кВтч литиево-йонна батерия. Съчетанието между 2,0-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електрическото задвижване осигурява сумарна мощност от общо 187 к.с. В хибридната система са използвани два електрически мотора – единият помага на бензиновия двигател в задвижването на колелата, а другият позволява регенеративното зареждане на литиево-йонната батерия, разположена зад задните седалки. Автомобилът може да се движи на ток до 135 км/ч. При потегляне и с ниска скорост до 40 км/ч Mondeo Hybrid се движи само на електрическа тяга. Когато колата има нужда от повече мощност или да зареди батериите, се включва двигателят с вътрешно горене. Той привлича вниманието с приток на тяга, която прави ускорението още по-плътно.

Двигателят с вътрешно горене работи при висока скорост, така че в извънградски цикъл консумацията на гориво е най-високата. На магистралата с около 120 км/ч колата харчи 5,1 литра. В града, когато двигателите се редуват и ако спазвате съветите за икономично шофиране, Mondeo Hybrid се нуждае от едва 2,8 л/100 км гориво, което прави малко над 5 лева, по най-ниската цена на бензина у нас. Но това е минималният показател. Ако през повечето време подавате рязко газ, колата ще продължи да харчи бензин и ще консумира повече гориво, но без да превишава 5 л/100 км.

Батериите са балансирали масата на Ford Mondeo Hybrid и автомобилът е получил равномерно разпределение на теглото и малко по-нисък център на тежестта. Това се е отразило много добре върху контрола на управлението. Колата не се усеща като много динамична, като ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди. Двигателят работи и предава въртящия момент към колелата и към електрическия мотор, за да заредите батериите. Шумоизолацията е на високо ниво, като се чува само шумът от търкалянето на колелата, особено в електрически режим.

Новият Ford Mondeo Hybrid се произвежда заедно с другите версии на Mondeo в завода на Ford във Валенсия, Испания. У нас хибридът се предлага от официалния вносител на Ford – „Мото-Пфое”, във версия седан и ниво на оборудване Titanium. Цената на хибридното Mondeo в България е 56 050 лева с ДДС и е сходна с тази на модела с 2,0-литров двигател TDCi с мощност 150 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия Powershift.

Ford Mondeo Hybrid 2.0 HEV

  • 2,0-литров бензинов двигател и електромотор
  • iCVT-безстепенна автоматична трансмисия
  • 187 к.с. максимална системна мощност
  • 300 Нм максимален въртящ момент
  • 9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 187 км/ч максимална скорост
  • 4,2 л/100 км комбиниран разход на бензин
  • 99 г/км емисии на СО2
  • 56 050 лева цена на модела

Денислав Стоянов, monitor.bg

Вашият коментар