И това доживяхме: Работилници „реплики“ крадат клиенти

 

Реплики на големи сервизи, които използват същите имена като на оригиналните, крадат клиенти. За това алармират от няколко сдружения на автомеханиците, които вече са се опарили от измамата и дори са подали жалби както в полицията, така и до различните регулаторни органи, които могат да се намесят. Оказва се, че големи сервизи, в които работят доказани професионалисти, се копират от квартални майстори.

Те отварят гаражи, като използват близки до имената на големите автосервизи, както го правят собствениците на таксита копърки. В тези работилници техниците нямат опит и често се случва дори да повредят повече колата, отколкото да я поправят. Има и множество сигнали за източено гориво от резервоара, както и за подменени оригинални части, които са заместени с китайски и турски ментета.

Последният регистриран подобен случай е в София, където голяма верига вдигнала ръце от измамниците, които имали наглостта да отворят сервиз точно срещу техния и да сложат подобно име. Служители от гаража дори излизали на улицата, за да причакват клиентите и да ги отклоняват към фалшивата работилница. Там цените били двойни, а качеството на услугата под всякакво ниво.

„Не знаем какво да направим. Подадохме няколко сигнала. От МВР ни казаха, че не е в тяхната компетенция. И от НАП дойдоха на проверка, но се оказа, че сервизът има касов апарат и издава бележки и също не могат нищо да му направят. Дори транспортното министерство се намеси, но и те бяха безсилни“, обяснили пред „Монитор“ от потърпевшия сервиз.

Друго нещо, от което се оплакват автосервизите, били честите набези на крадци. В една от големите вериги в София преди година имало кражба на близо 200 хил. лева. Подозрението на полицията за намесен вътрешен човек се оказало вярно. Докато го разследвали обаче, той изчезнал в чужбина. Оказало се, че отмъкнал и близо 250 хил. лева от касата за времето, когато е работил. Той отговарял за доставката и търговията с частите.

С множество схеми успявал да прибира парите за себе си, а пачките описвал като дължимо между различните клонове на фирмата. Неговите колеги смятат и че много шофьори са били излъгани да платят ненужно скъпи ремонти, за да може да прибере печалбата за себе си. Срещу служителя се води задочно дело, а той е обявен за международно издирване.

 

Вашият коментар