Volkswagen Passat GTE харчи само ток в града

 

Нарастващото търсене на хибриди и електромобили наложи бързото обогатяване на гамата на Volkswagen с модели, задвижвани от чиста енергия. След хибрида Golf GTE и електрическите модели e-Golf и e-up!, сега Volkswagen представи у нас най-новия си „зелен” автомобил Passat GTE. Новият екологичен модел е Plug-In хибрид и e адресиран към активните предприемачи, мениджъри и професионалисти, които искат да се присъединят към модерната тенденция на електрификацията и да добавят стойност към изживяването си зад волана.

В града Passat GTE може да се движи изцяло на ток. В същото време на пътя или на магистралата, хибридът може да бъде и динамичен, благодарение на комбинацията от бензинов турбодвигател и електромотор, които осигуряват системна мощност от 218 к.с. и ускоряват седана от място до 100 км/ч за 7,4 секунди. Новият Passat GTE доказва, че за безшумно и екологично придвижване трябва само да имате гараж или поне да разполагате с контакт на мястото за паркиране.

В електрически режим Volkswagen Passat GTE изминава до 50 км на ток и може да се зарежда в електрическата мрежа през буксата зад предната решетка. В хибриден режим електромоторът работи заедно с мощен 1,4-литров 4-цилиндров турбобензинов двигател, като предава сумарната тяга към предните колела чрез 6-степенната автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG.

В режим E-Mode, хибридният Passat GTE се движи почти безшумно, като хищник на лов. Всичко, което се чува от водача и околните е едва забележим шум от гумите. И в това тихо състояние Passat GTE е способен да измине до 50 км пробег. В града често се използва движението по инерция и по този начин се зарежда батерията, така че може да се акумулира енергия. На магистралата и при динамично ускорение, зарядът в батерията свършва по-бързо и започва да работи 1,4-литровият бензинов турбодвигател със 156 к.с.

Ако искате пъргаво да се ускорите, трябва само да активирате режима GTE от бутона на централния тунел. Тогава бензиновият двигател и електрическият мотор дават системна мощност от 218 к.с. и ускоряват Passat GTE светкавично до максималната скорост от 225 км/ч. Динамиката не е толкова силно изразена, колкото при Passat 2.0 BiTDI с мощност 240 к.с., но хибридът е много близо до своя дизелов брат и издава по-приятен звук.

Седанът описва прецизно завоите, типично за Passat, а добавените килограми от разположените под задните седалки батерии са понижили центъра на тежестта и подобряват стабилността. Благодарение на ефективната работа на двата агрегата, средният разход на бензин е 5,0 л/100 км. Това означава, че ако карате равномерно и без рязко подаване на газ, с един пълен 50-литров резервоар на Volkswagen Passat GTE можете да изминете автономен пробег до 1000 км.

Електрическият мотор добавя мощност за динамично ускорение, а от друга страна позволява да се пести гориво в града. Но всички тези предимства са достъпни само след няколко часа зареждане на батерията с енергия чрез контакт у дома или обществени зарядни станции. Под част от предната решетка на Volkswagen Passat GTE е разположено гнездото за зареждане, което при „пълнене” е свързано посредством съответния кабел. След максимум 4 часа и 15 минути течно охлажданата литиево-йонна батерия е напълно заредена. Използвайки обществените станции за заряд, ще можете да презаредите в рамките на 2 часа и 30 минути.

Новият Volkswagen Passat GTE вече се продава в България като седан и комби Variant. Цената на седана е 78 895 лева, а комбито струва минимум 81 355 лева с ДДС. В Западна Европа това е съвсем разумна сума за начало на трансформацията към електрическото бъдеще, но у нас цената е доста по-висока от стандартния Passat 1.4 TSI, което показва, че който иска да е едновременно бърз и чист, трябва да плати повече.

Разбира се хибридният Passat GTE не прави компромиси с луксозното изживяване, сигурността и удобствата в сегмента. Новият модел е оборудван стандартно с екстри като специални луксозни решения в интериора и екстериора. Сред най-важните удобства са амбиентно осветление, LED светлини, безконтактно заключване, отопление на седалките, преден и заден парктроник, голям цветен дисплей, система за рекуперация на спирачната енергия и много други.

Volkswagen Passat GTE

  • 1,4-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател и електромотор
  • 6-степенна автоматична трансмисия DSG
  • 218 к.с. системна максимална мощност
  • 400 Нм системен въртящ момент
  • 7,4 секунди ускорение от 0-100 км/ч
  • 225 км/ч максимална скорост
  • 13,1 кВч/100 км консумация на ток
  • 1,7 л/100 км среден разход на бензин
  • 39 г/км емисии на СО2
  • 78 895 лева цена на модела

Вашият коментар