Renault Koleos е пораснал значително и съблазнява с богато оборудване

 

През 2007 г. първото поколение на Renault Koleos беше първият високопроходим автомобил в историята на френската марка, ако не броим минивана Scenic RX4. За съжаление изглеждащият твърде необичайно всъдеход с корейски произход не успя да се хареса на клиентите. За цялото време в света бяха продадени само около 300 000 коли.

Сега в гамата на Renault е компактният кросоувър Kadjar, но явно французите не са се отказали и от Koleos. Второто поколение на модела се превърна от грозно пате в красив лебед. Новият Koleos е много по-голям от предшественика си. Дължината му е увеличена със 15 см и достига 4,67 метра, а междуосието е нараснало до 2,70 м. Теглото е намалено с 50 кг. Всъдеходът е изграден на модулната платформа CMF и е близък роднина на последния Nissan X-Trail.

Новото Renault Koleos изглежда много по-ярко от първо поколение на модела и веднага привлича вниманието. В неговият дизайн преобладават елегантните плавни линии. Особено интересно изглежда предната част. Радиаторната решетка напомня усмивка, а фаровете са допълнени с извити дневни светлини. В най-високата версия оптиката е напълно светодиодна. Предните калници са украсени с оригинални хромирани лайсни, а задните са сериозно разширени и допълнени с издутини. На праговете има сребристи облицовки. Стандартното оборудване включва 17-инчови джанти, а като опция се предлагат до 19-инчови. Светлините се простират по цялата ширина на задната част, а на върха на багажната врата има спойлер.

Приятните изненади продължават и в салона на новото Renault Koleos. В интериора са използвани декоративни материали с много по-високо качество от тези в предшественика. Пластмасовите детайли щедро са украсени с черен лакирани вложки, има и светодиодно вътрешно осветление с променящи се цветове. Воланът е с три спици и плоско дъно. Основните показания на приборите са изведени на екран с течни кристали, а нивото на горивото в резервоара и температурата на двигателя са обозначени с традиционни циферблати.

Голяма част от централния панел се заема от новият 8,7-инчов сензорен екран на мултимедийната система R-Link 2 във вид на таблет. Благодарение на него, аудиосистемата и климатроника имат много малко бутони за превключване и свикването да се използват не отнема много време. Кормилната колона на Renault Koleos се регулира по височина и в дълбочина.

Предните седалки са меки и удобни, но малко по-големи странични опори не биха навредили. Високата позиция на седене помага за добрата видимост напред и настрани. В тестваната версия предните седалки са с електрозадвижване, отопление и вентилация. Широкият централен подлакътник крие отделение за малки предмети, а в салона има общо и четири входа за USB. На втория ред седалки има много повече място от преди. Значително е увеличено пространството за краката и над главите, а самият салон е станал по-широк, така че отзад могат да седнат удобно трима възрастни човека. Размерите на Renault Koleos позволяват да има и трети ред седалки, но засега такъв не се предлага. Товарният капацитет също е увеличен и достига 550 литра в нормално състояние и 1690 литра със сгънати задни седалки. Багажната врата е оборудвана с електрическо задвижване и сензорно отваряне.

Стандартно оборудването на новото Renault Koleos е значително разширено. В основното ниво Zen всъдеходът е оборудван с двузонов климатроник, електрически стъкла, отопляеми огледала, сензори за дъжд и светлина, аудиосистема и навигация, Bluetooth връзка, камера за задно виждане, круйз-контрол и др. Има 6 въздушни възглавници, система за стабилизация и контрол на налягането в гумите. Във варианта Intense са добавени кожена тапицерия, система за безключов достъп, пълен електрически пакет и автопилот за самостоятелно паркиране, а в списъка с опции има още отопляем волан, отопляеми предни и две задни седалки, панорамен покрив и др. В помощ на водача е монтирана система за автоматично спиране, наблюдение на платното за движение и слепите зони. Новото Renault Koleos отново се произвежда в завода в Южна Корея, а базовата версия струва 55 990 лева.

Новото Renault Koleos е много подходящ автомобил за семейни експедиции и преходи, тъй като е оборудван с опционалната система за двойно задвижване All-Mode 4×4-i. Технологията постоянно следи условията на движение и подобрява сцеплението. Системата е много лесна за използване и позволява избор на три режима според терена. Чрез бутон, разположен от лявата страна на волана, се избира един от режимите 2WD, 4WD Auto или 4WD Lock. В режим 2WD новият Koleos се задвижва от предните колела, без значение на условията.

В режим 4WD Auto, системата 4×4 разпределя автоматично въртящия момент между предната и задната ос. Ако се налага, до 50% от тягата може да се прехвърли към задните колела. Когато се движите извън пътя или в условия с ниско сцепление, като сняг, кал, пръст или пясък, режимът 4WD Lock ви позволява да включите перманентно задвижване на четирите колела при скорост под 40 км/м, за да разпредели въртящият момент поравно между осите 50:50. Този режим се изключва автоматично при скорост над 40 км/ч или когато двигателят бъде рестартиран. На европейския пазар новият Koleos се предлага и само със задвижване на предните колела.

За задвижването на Renault Koleos е използван 2,0-литров двигател, оборудван с турбокомпресор с променлива геометрия и директно впръскване на горивото под високо налягане. Максималната му мощност от 175 к.с. идва при 3750 об/мин, докато въртящият момент от 380 Нм е наличен от 2000 до 3000 об/мин. С този мотор Koleos се движи динамично в средния оборотен диапазон, но при старта от място е муден. Двигателят е комбиниран с безстепенна скоростна кутия X-Tronic, която работи повече като автоматична трансмисия с различни предавателни числа, за разлика от предишните трансмисии CVT. Ако водачът се нуждае от рязко ускорение, тази безстепенна кутия предлага безкраен брой предавки. Когато се движите с постоянна скорост, оборотите на двигателя и натоварването се оптимизират постоянно, за да се намалят разходът на гориво и нивата на шум. Водачът може да избере 7-степенен ръчен режим на скоростната кутия и да се възползва от моторната спирачка.

Новото Renault Koleos е добър автомобил, но е малко вероятно да се превърне в хит сред продажбите на кросоувъри, защото в този сегмент доминират други утвърдени всъдеходи. Въпреки това моделът се предлага на много конкурентна цена и това го прави интересно предложение сред традиционните лидери. Размерите са увеличени до тези на пълноценен семеен автомобил, а провереният двигател не предизвиква нови въпроси към конструкцията. Най-важното е, че Renault Koleos вече не е грозно пате, а се преобрази в красив лебед, защото все още дизайнът има най-голяма тежест при покупката на автомобил.

Renault Koleos 2.0 dCi X-Tronic 4×4 Intense

  • 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател
  • X-Tronic безстепенна автоматична скоростна кутия
  • 175 к.с. макс. мощност при 3750 об/мин
  • 380 Нм въртящ момент при 2000-3000 об/мин
  • 9,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 201 км/ч максимална скорост
  • 5,8 л/100 км среден разход на дизел
  • 153 г/км емисии на СО2
  • 65 990 лева цена на тествания модел

Денислав Стоянов, monitor.bg

Вашият коментар