Вижте защо гумата за ралита е много по-издръжлива

 

Замисляли ли сте се някога как е възможно рали автомобилите да се задържат толкова дълго време на трасето, без да пукат гума. Във всяка надпревара натоварването на гумите е брутално, а когато състезанието е и на макадам, то вече говорим за наистина екстремни условия.

Е, понякога се случва да бъде спукана гума, но истината е, че ако тези зверове разчитаха на конвенционален каучук под себе си, то те едва ли щяха да изкарат повече от 100-200 метра в състезателен режим.

За да бъде осигурен дълъг живот и шанс за победа, гумите за рали се различават много от обикновените, с които караме колите си.

На първо място – те са много сериозно подсилени. Страничните стени, поддържащи структурата, са от по-плътен материал, който не позволява нарязването при непрекъснатото удряне на камъни и други отломки в отсечката.

Контактната повърхност пък е от по-мека смес и с много повече и по-дълбоки грайфери. Целта е ясна – максимална контактна площ и буквално „копаене“ в настилката с ниско сцепление.

Вашият коментар