Задава се масово измиране на производителите на авточасти

 

Масовите измирания на планетата Земя са циклични процеси, присъщи на историята на планетата ни. Естествено, най-популярното такова е на динозаврите, но има още доста подобни случаи през изминалите милиони години. Някои дори твърдят, че и в момента се намираме в такъв период, с невероятно бързото изчезване на огромен брой видове. Подробности за всичко това обаче можете да откриете в научното ни подразделение.

Даваме обаче този пример, за да илюстрираме как икономиката може да бъде също толкова подвластна на различни процеси и там също може да има масови измирания. Разбира се – в икономически аспект.

Без съмнение всички сме вдъхновени от бързото навлизане на новата ера при автомобилите – електрическите коли. Въпросът не е дали, а кога. Това е нещо неизбежно и в следствие на това се правят какви ли не анализи – от влияние над околната среда, та до икономически ефект. А той няма да е никак приятен за производителите на авточасти.

Предполага се, че до 75% от стоте най-големи компании за производство на части ще фалират до 2030 година, ако не се преориентират скоростно към новите технологии. Очаква се електричките и хибридите да са близо 57% от колите на пътя и то само след 13 години. Класическият автомобил просто умира.

Проблемът ще бъде подобен и за по-малките производители. Как да започнеш да правиш батерии, вместо бутала, след като са нужни някакви химически познания. Или ще напишеш автономен софтуер, по-добър от този на Google и Tesla?

Все повече ще виждаме случаи, подобни с този на Chevrolet Bolt EV, при когото 87% от всички компоненти се произвеждат от една компания – LG. Това означава, че компаниите за части трябва да се борят за останалите мизерни 13%.

Някои от компаниите вече са започнали този преход. Continental например доставя 48-волтови хибридни системи за все повече модели, като в същото време развива и електрически трактове, зарядни станции, конвертори, софтуер за батерии и др.

Със сигурност ще има такива, които ще направят крачката навреме и достатъчно рано, за да могат да оцелеят в бруталния свят на промяната. И със сигурност ще има такива, които гордо ще затворят кепенците, верни на стария, вече загиващ дизел.

Вашият коментар