Нова технология на Delphi обезсмисля дизела

 

Производителят на автомобилни компоненти Delphi твърди, че разполага с технологично решение, което да направи бензиновите двигатели по-икономични от дизеловите и да обезсмисли окончателно втората технология, която напоследък се свързва с влошеното качество на въздуха в много европейски градове.

Британската компания предлага комбинация от 48-волтов „мек“ хибрид и нова технология за изключване на цилиндри, която тя нарича Dynamic Skip Fire. Според инженерите това ще подобри ефикасността на съвременните бензинови двигатели с 19%. Това би позволило на автомобилните производители да покриват новите стандарти за парникови емисии, без да прибягват до дизел в гамата си.

И двете технологии са напълно готови за серийно приложение и вероятно ще се появят на пазара още през 2020 година, уточнява Хари Хюстед, директор по разработка на двигатели в компанията. Те могат да се прилагат и поотделно, но взаимно увеличават ефекта си, когато се комбинират.

„Това звучи точно като метадона, от който Европа се нуждае, за да се отърве от пристрастяването към дизела“, коментира Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific, пред Automotive News Europe. Съливан има информация, че GM ще използва двете технологии в следващото поколение на Chevrolet Silverado и GMC Sierra.

GM и Delphi съвместно инвестираха в Tula Technology, компанията от Силициевата долина, която създаде софтуера за Dynamic Skip Fire. Delphi произвежда останалите компоненти за системата. По пресмятания на компанията инсталирането на тази технология ще струва на производителите по около 350 долара на автомобил, което все още е по-изгодно, отколкото да се монтират по-сложните и скъпи дизелови двигатели. Ще се наложи обаче цилиндровите глави на бензиновите двигатели да се преработят, за да включат по един соленоид за всеки цилиндър.

Вашият коментар