Италианската ATS GT – 12 коли по 1 150 000 евро всяка

 

С новия GT ATS Automobili се завръща в клуба на производителите на суперавтомобили. GT беше представен по-рано тази година на Salon Prive, но сега вече има повече информация за задвижването и естествено – цените на колата. Базовата цена на ATS GT е 1 150 000 евро като производствената серия ще е от едва 12 бройки, всяка една от тях ще е създадена според изискванията на клиента.

GT се задвижва от разположен пред задния мост 3,8-литров V8 бензинов мотор с две турбини, който работи с 7-степенна трансмисия с два съединителя. Стандартната версия на двигателя е с мощност 660 к.с., като GT може да се поръча с допълнителен пакет, който повишава мощността до почти 710 к.с.

И ако някой от изброените елементи на задвижващата система ви звучат познато, то това е точно така – междуосието, окачването и стандартната версия на двигателя идват от McLaren 650S. Но представянето на ATS GT ще превъзхожда това на модела на McLaren. И въпреки, че все още не са ясни окончателните данни на модела, предполага се, че ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за около 3 секунди, а максималната му скорост ще е над 320 км/ч.

Новият GT отдава почит на оригиналния GT от 1963 г., като колата ще е с ръчно изработено шаси, изградено основно от фиброкарбон, което пък е спомогнало за ниското тегло на автомобила – 1300 кг. Дизайнът на GT е дело на Емануеле Бомбой, работил за FIAT, а след това и като главен дизайнер на Bertone. Но истината е, че е трудно да се открие приликата с GT от 1963 г.

А ATS Automobili има интересна съдба. Компанията е сформирана в началото на 60-те години, когато част от инженерите и дизайнерите на Ferrari напускат компанията след бурен скандал с Енцо Ферари. Начело на новата компания застават Карло Чити и Джото Бизарини, а GT и по-пистово насоченият GTS се появяват през 1963 година.

Технологично и двете коли са много напредничави за времето си, но се оказват търговски провал с едва 12 сглобени бройки между 1963 и 1965 г. Все пак оригиналният ATS GT остава в историята като първият италиански суперавтомобил с двигател, разположен пред задния мост. Обикновено се смята, че това е Lamborghini Miura, но той се появява три години по-късно.

Вашият коментар