Само Renault-Nissan ли печели от електромобили?

Съвсем скоро електромобилите ще са най-важната част от автомобилната индустрия и продажбите им ще започнат да растат скокообразно. Дотогава обаче все още не се знае коя точно от големите компании първа ще направи смелата крачка да заложи на наистина масово производство на електромобили.

Сега лидер е Nissan Leaf с общо 350 000 продажби, като моделът стигна до втората си генерация. Наскоро Tesla отбеляза общо 300 000 произведени електромобили, но лидерската позиция на Leaf ще бъде застрашена, когато най-после започне сериозното производство на Model 3.

Първото поколение на Leaf се оказа разочарование, основно заради пробега и дизайна на колата, но при втората генерация слабостите са коригирани. А и Renault Zoe е лидер на пазара на електромобили в Европа, но тук продажбите на тези модели тепърва ще растат.

В Renault-Nissan са уверени, че компанията може да остане лидер и на този пазар, след като завърши 2017 година като най-големият автомобилен производител в света. И тук големият шеф на компанията Карлос Гон отбеляза един много интересен акцент при настоящото производство на електромобили – че компанията, която ръководи той е единствената, която печели от производството на екологичните модели.

„Може би ние сме най-напред по отношение на разходите по производството на електромобили и през 2017 вече обявихме, че може би сме единственият производител, който започва да печели от електромобилите – заяви Гон пред телевизия CNBC. – Ние сме наясно, че трябва да преодолееш някои сериозни трудности преди да дойдат печалбите от електромобилите. Но мисля, че тук имаме сериозен аванс пред другите.”

Изказването на Гон допълва това на главния изпълнителен директор на FCA Серджо Маркионе, който заяви, че компанията ще започне да произвежда електромобили, когато те започнат да носят печалба. А и помните как Маркионе публично призова американците да не купуват FIAT 500e защото компанията трупа загуби с всяка една продадена бройка.

В същото време гигантът GM също е далеч от това да излезе на печалба при електромобилите, въпреки че лансира масов модел – Chevrolet Bolt. Информацията не е потвърдена, но се смята, че GM губи по „няколко хиляди долара” от всеки Bolt, но цената на електромобила беше намалена при излизането му на пазара, за да може той да е пряк съперник на задаващия се Model 3.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:
ОБЩЕСТВО, ТЕМА