Новата Skoda Rapid е оборудвана с нови двигатели и технологии

Skoda Rapid беше представена през 2012 г. най-напред с каросерия лифтбек. Благодарение на просторния си салон, големия си багажник и достъпната цена, Skoda Rapid бързо привлече много клиенти. Година по-късно се появи Rapid Spaceback. Неотдавна чехите от Skoda решиха да актуализират и двете версии на Rapid, като сега моделът изглежда още по-свежо, задвижва се от нови двигатели на марката и е оборудван със съвременни системи за свързаност и безопасност, налични в гамата.

Новата Skoda Rapid не е променена радикално. Както и преди, тя се характеризира със семпъл дизайн и стилни прави линии на каросерията. Оригиналната радиаторна решетка е леко освежена. Продълговатите фарове вече са допълнени със завиващи светлини със светодиодна оптика. През цялата броня се простира въздухозаборник, но формата му сега е различна и са се появили нови фарове за мъгла. Предният капак се врязва в решетката и точно там е поставено логото на Skoda. Отзад обновеният модел се различава по модифицираните фарове. Ако отворите капака на резервоара за гориво, ще намерите специална стъргалка за лед. Базовата версия е оборудвана с 15-инчови джанти, а като опция се предлагат колела с диаметър до 17 инча.

Салонът на Rapid е направен в познатия стил на Skoda. Пластмасата може да не е най-меката, но е износоустойчива. Правоъгълните дефлектори на вентилационната система са запазени. Има нов волан с три спици, който в най-високата версия е облицован с перфорирана кожа. Големите циферблати на приборите също са нови, а в тях скалите са направени в класически стил. Екранът на бордовия компютър е поставен в средата на централната конзола, украсен с черна лакирана пластмаса в по-високите версии. Някои от бутоните също са нови. Те са подредени рационално и не се изисква време за да свикнете с разположението им.

На централната конзола има нов 6,5-инчов цветен сензорен дисплей на мултимедийната система. В салона има множество различни отделения за малки предмети – ниша в централната конзола, кутия в подлакътника, джобове на вратите със специални подвижни кошчета и джобове на гърбовете на предните седалки. Воланът се регулира в дълбочина и по височина, а седалката на шофьора се настройва и по височина. Благодарение на големите интервали на регулиране на шофьорската седалка, зад волана могат удобно да седнат водачи дори с висок ръст. Формата на седалките е ергономична и за хора с едро телосложение. Под седалката на водача се намира отделение с флуоресцентна оранжева жилетка.

Предните седалки са доста удобни и имат добра странична опора. Видимостта напред и настрани е добра, но при версията лифтбек високият заден капак донякъде пречи при заден ход. Силата на Rapid е просторният интериор. Дори ако отпред седят високи хора, на втория ред има достатъчно място за краката и главите на хората с височина до 1,90 метра. Салонът е достатъчно широк в областта на раменете, така че отзад могат да седнат трима пътници със средно телосложение. Обемът на багажника на версията лифтбек в обичайното си състояние е 550 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1490 литра.

При Rapid Spaceback обемът на багажното отделение от 415 литра е сред най-големите в този сегмент, а при сгънати задни седалки нараства до 1380 литра. Множеството умни решения допълват щедрото товарно пространство. Като опция при Rapid Spaceback се предлага багажник с двойно дъно, който разделя товарното отделение на две хоризонтални нива за по-голямо удобство. В багажника на Rapid има под с две повърхности, като едната е гумирана и е много практична ако се превозват мръсни товари. Освен това е осигурен комплект от закрепващи мрежи.

Двигателната гама на Skoda Rapid е претърпяла сериозни промени. Нови са 1,0-литровият 3-цилиндров бензинов турбомотор 1.0 TSI, който се предлага в два варианта на мощност от 95 и 110 к.с. И двата двигателя са много пъргави и работят доста гладко, макар и не прекалено тихо. Освен това тези двигатели имат висок въртящ момент в средния диапазон. Моторът с 95 к.с. развива максимален въртящ момент от 160 Нм в широкия интервал от 1500 до 3500 об/мин, което е подобрило и динамичните характеристики. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 11,0 секунди, а разходът на гориво в комбиниран цикъл е намалял до 4,5 л/100 км.

Най-мощният двигател за Rapid остава 1,4-литров бензинов турбомотор със 125 к.с. и 200 Нм въртящ момент, който се комбинира със 7-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител DSG. В дизеловата гама остава само един мотор – 1.4 TDI с мощност 90 к.с. и въртящ момент 230 Нм при 1750-2500 об/мин. Двигателят работи шумно, но вибрациите не се усещат. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 10,0 секунди, а разходът на гориво в смесен цикъл е едва 4,1 л/100 км. Стандартно двигателят се комбинира с 5-степенна механична скоростна кутия, а като опция се предлага 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с два съединителя.

На пътя Skoda Rapid е послушна и се контролира с лекота. Сцеплението с асфалта е много добро, колата е стабилна, а управлението е прецизно и отчетливо. Не трябва да забравяме, че Rapid лифтбек е семеен автомобил и не е предназначен за високи скорости в завоите, таке че ако го пришпорите, се появява типичното недозавиване, характерно за колите с предно предаване. Rapid Spaceback има по-добро пътно поведение, особено в завоите. Удивително Skoda Rapid вози комфортно по лоши настилки пътища, което я прави много подходяща за нашите пътища. Окачването е еластично, а неравностите на пътя се усещат само във версията със 17-инчови колела. Дупките се поглъщат гладко, макар и шумно. Благодарение на тези настройки, наклоняванията в завоите са сравнително малки. Салонът е с добра шумоизолация и при високи скорости вятърът почти не се чува.

У нас най-достъпната версия Fresh на новата Skoda Rapid Spaceback започва от 22 333 лева и е оборудвана с централно заключване, електрически стъкла, климатик, радио с 6,5-инчов цветен сензорен дисплей, 6 въздушни възглавници, ABS и стабилизираща система ESP с помощна функция при потегляне по наклон, система за следене на налягането в гумите и др. Ако изберете специалната версия Edition от цена 26 767 лева, оборудването е допълнено с климатроник, заден парктроник, адаптивни фарове, темпомат и др. За първи път срещу допълнително заплащане са достъпни безключов достъп и стартиране на двигателя, автоматична спирачка, система за разпознаване на умората на водача и много други.

Денислав Стоянов, „Монитор“

Споделете или харесайте в социалните мрежи:
ТЕСТ