С две зимни и две летни гуми: Защо това е грешен подход?

Някои шофьори вярват, че за безопасно и комфортно каране през зимния сезон зимни гуми могат да се поставят само на задвижващите колела (ако не сте с автомобил с 4х4). Твърди се, че това е достатъчно, за да стои колата добре на пътя. Авторите на канала Tire Reviews в YouTube обаче нагледно доказаха, че това е много голяма заблуда.

Това, което хората често забравят е, че след като започнете да се движите и да завивате, колата разчита на четирите колела много по-равномерно, което може да доведе до изключително опасни ситуации, ако на сняг те са „обути“ с различни гуми – летни и зимни.

За експеримента специалистите от Tire Reviews използваха кросоувъра BMW X1 със задвижване на предните колела, които „обуха“ в зимни гуми, а задните – в летни, с еднакъв размер, и тестваха автомобила на заснежения полигон.

Колата поднася дори при ниска скорост – 40 км/ч. Защо се случва това е пределно ясно: зимните гуми осигуряват много повече сцепление със снега в сравнение с летните гуми. И ако при ускорение и спиране колата се държи нормално с такива гуми, при завой водачът губи контрол поради силната разлика в сцеплението. И не го спасяват никакви електронни помощници.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...

Leave a Comment