Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo спечелиха наградата „Ван на годината”

За втора поредна година у нас бяха връчени престижните международни награди „Камион на годината”, „Иновация при камионите”, „Автобус на годината”, „Ван на годината” и „Иновации при ремаркетата” за 2019 година, информира „Монитор“. Престижните отличия за автомобилите за работа бяха връчени на тържествена церемония на българските представители и вносители на отличените марки. Домакини на събитието бяха българските членове на журитата в отделните категории – Снежина Баджева и Лъчезар Апостолов.

С наградата „Международен ван на годината 2019” бяха отличени трите идентични модела Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo. Трите компактни вана споделят общата олекотена платформа EMP2 на Groupe PSA. Триото е резултат от съвместната работа на трите марки – Peugeot, Citroen и Opel. Новите модели се открояват с високо ниво на оборудване и комфорт. Според международното жури триото е най-значимата за развитието на компактните ванове разработка през годината, а освен това трите автомобила са и много добре подготвени за бъдещето. Вановете се предлагат в две дължини с товарен обем от 3,8 до 4,4 куб. м и товароносимост до 1000 кг.

Бензиновите версии са с турбодвигател със 110 или 130 к.с. Предлага се и новият 1,5-литров турбодизелов двигател на Groupe PSA с мощност 75, 102 и 130 к.с. Голямата новост за сегмента е визуалната система за разширен изглед Surround Rear View, която дава реална картина за това, което става около автомобила. Системата за предупреждение при претоварване пък повишава и безопасността. Престижната награда съвпадна с пазарната премиера на моделите на българския пазар. Цените на базовите версии на Peugeot Partner, Citroen Berlingo Van и Opel Combo у нас започват от малко над 30 000 лева с ДДС, като автомобилите ползват данъчен кредит.

С приза „Международен камион на 2019 година” беше отличен изцяло новият влекач за международен транспорт Ford F-MAX, чиято официална премиера беше на изложението IAA Nutzfahrzeuge през септември 2018 г. в Хановер. Членовете на журито, които тестваха F-MAX, поставиха висока оценка на ефективната силова линия на новия влекач, включително на функциите Eco-Roll, ACC, системата за управление на двигателния тракт според терена MAXCruise.

Влекачът се задвижва от 12,7-литров редови 6-цилиндров дизелов двигател Ecotorq с мощност 500 к.с., който е разработка на Ford Trucks и работи в отличен синхрон с 12-степенната автоматизирана скоростна кутия ZF Traxon. Изцяло новата кабина на модела предлага висок комфорт и удобството, като е предназначена за транспорт на дълги разстояния. Тя е с ширина 2,50 метра, с равен под, а вътрешната височина е 2,16 м.

Германската компания MAN Truck & Bus заслужено спечели новоучредената награда за иновация Truck Innovation Award за 2019 г. с автономната си система aFAS, изградена на базата на камион MAN TGM 18.340, който се движи без водач и е предназначен за обезопасяване на дейности по магистрали. Системата aFAS автоматично следва на зададена дистанция друг камион, който е ангажиран с работа по поддръжката на магистралите в аварийната или в най-лявата лента.

Двете превозни средства комуникират с радиовръзка. Във втория обезопасяващ камион по време на мобилни дейности по магистралата стандартно има водач, който е изложен на риск само при удар отзад. Членовете на международното жури се запознаха с проекта aFAS и проследиха на живо работата на обезопасяващия камион, който предлага най-високото ниво 4 на автономно управление. Те оцениха високото ниво на безопасност и използването на стандартни компоненти в проекта, както и факта, че това е първият автономен камион по публичните пътища на Европа.

С наградата „Автобус на годината 2019” беше отличен новият Mercedes-Benz Citaro Hybrid. Иновативният градски модел събра най-много точки от гласовете на международното жури след тест в реални условия и при оспорваната конкуренция на два електрически автобуса. Citaro Hybrid съчетава високо качество на материалите, изработката и сглобката, комфорт и ергономия, високо ниво на оборудване със съвременни системи за сигурност и безопасност, ефективност и екологичност.

Автобусът е олекотен със 156 кг. Снабден е с дизелов двигател, а в силовата линия е вграден електрически модул с електродвигател-генератор с мощност 14 кВт и максимален въртящ момент от 220 Нм. В различните си режими на работа модулът подпомага и разтоварва дизеловия двигател или зарежда блок от ултракондензатори с енергия, която се използва за захранване на допълнителните системи в автобуса. Чрез хибридното задвижване консумацията на гориво се намалява с до 8,5%.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...

Leave a Comment