Кои са най-ръждясващите употребявани коли?

Появата на корозия по каросерията на автомобила зависи в голяма степен от региона, в който се експлоатира, качеството на ремонта след катастрофа и полаганите грижи. Някои модели обаче не са подготвени добре срещу ръждата изначално.

Руският сайт Drom публикува рейтинг на най-гниещите коли на вторичния пазар. Класацията е съставена след проучване сред стотици майстори в сервизи, прекупвачи и търговци на употребявани автомобили. Както може да се очаква, мненията са най-разнообразни, но няколко популярни и у нас модела се споменават най-често като примери за слаба антикорозионна защита на купето.

Mercedes-Benz С-Klasse W203 (2000-2007)

Проблемите на Mercedes-Benz с ръждата в края на 90-те години на миналия век и началото на новия не са тайна за никого. Гние дори флагманът на марката по онова време S-Klasse W220. Според специалистите обаче случаят с W203 е още по-тежък. Каросерията на C-Klasse е боядисана качествено и има дебел и еластичен слой лаково покритие, но самият метал не е поцинкован, което рано или късно, но задължително, води до появата на корозия. Ако проблемът не бъде овладян своевременно, малкият Benz се сдобива с изгнили калници, врати и прагове, а ремонтът не е евтин.

Mazda 6 GG (2002-2008)

Стремежът към пестене от качеството на стоманата и бояджийските материали е оставил своя отпечатък върху първото поколение на „шестицата“. Перфорираните калници, проядените от кафяви язви врати и ръждясалия преден капак не се срещат никак рядко при тази японка. Гният също роговете в моторния отсек и подът. Податливостта на корозия се дължи на липсата на цинково покритие, недостатъчна вентилация на кухините, множеството места, на които се заръжда мръсотия, и традиционно тънките ламарини.

KIA Sorento (2002-2009)

Корейският всъдеход с класическа рама, проектиран изначално за американския пазар, е удачен автомобил, но си има кусури. Металът – особено под пластмасовите декорации по каросерията, които са в изобилие, не издържа на цялата мръсотия в множеството процепи. Ръждясват всички врати, включително на багажника, а в колите от първите години на производство въпреки добрия външен вид като нищо може да липсват праговете и веждите на калниците. Решението е обработка с антикорозионен препарат и често почистване на труднодостъпните места и пробките.

Mazda3 BK (2003-2009)

Малката сестра на Mazda6 гони уверено кака си по уязвимост от ръжда – особено колите, произведени до края на 2006 г. Без редовна обработка с антикорозионни препарати по боята на веждите на калниците, праговете, долната част на вратите и капака на багажника бързо се появяват мехурчета. Драскотините пък започват да ръждясват буквално за няколко седмици. Тъй като гнезда на корозия се появяват главно по заваръчните шевове, козметичните мерки не спасяват положението и се налагат по-сериозни ремонти. Даже спретнати външно коли могат да страдат от изгнил под, багажник и изпускателна система, а в най-запуснатите екземпляри ръждата е започнала да яде роговете и заварките на преградата между моторния отсек и салона.

Mitsubishi Outlander CW (2006-2013)

Бестселърът, благодарение на който Mitsubishi оцеля в най-тежката криза от създаването си, изглежда съвременно дори във версията отпреди фейслифта. За съжаление металът, от който са изработени каросериите, и лаковото покритие не са особено качествени. Неслучайно японският кросоувър и клонингите му с емблемите на Peugeot и Citroеn често са пребоядисвани в рамките на гаранцията. Ако появилите се люспи не се ликвидират овреме, ръждата плъзва бързо. Най-податливи са предната част на покрива над ветроупорното стъкло, предният капак, ръбовете на калниците и вратите. В колите от първите години на производството корозия възниква дори по ботушите на предното окачване и заварките на роговете.

Hyundai Sonata EF (2004-2012)

Един от недостатъците на този иначе грамотно конструиран, здрав и комфортен автомобил е слабата антикорозионна защита. Слабо място е практически цялата каросерията – калниците, праговете, вратите, капакът на багажника, рамката на предното стъкло, подът, роговете и заварките на преградата между мотора и салона.

Nissan Pathfinder (2005–2012)

Последният представител на модела с класическа рама изглежда сурово и брутално, но каросерията му не може да противодейства успешно на корозията. Ръждата по рамата е най-малкият проблем на Pathfinder. Заради слабото лаково покритие и най-малката люспа може да се превърне в кофяво петно. Гният вратата на багажника, подът, праговете, заваръчните шевове и покривът в основата на товарните релси. В ранните екземпляри ръждясва и рамката на предното стъкло. Част от тези проблеми, за съжаление, не са рядкост и при построения на същата платформа пикап Navara.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...

Leave a Comment