Mahindra XUV500: Атака в стила на Боливуд

За първи път индийската марка Mahindra стъпи на българския пазар миналата година, на Есенния пловдивски панаир. Да, на нашия пазар малко екзотика наистина е нужна. Няма да добиваме представа за културата на далечна Индия само от индийските сериали. Но в този филмов дух от Боливуд, в Пловдив премиерите бяха две „Малката булка“ – KUV100, типичен градски кросоувър и „Слонът, моя приятел“ – 7-местния високопроходим модел XUV500 с предно или двойно задвижване. И докато градското „чадо“ се окичи със златен медал от панаира, то големият флагман в SUV гамата на Mahindra – XUV500, гордо и пренебережително поглежда отстрани, готов за атака и за работа.

И ние избрахме тъкмо този модел Mahindra XUV500 за тест. С него трябваше хем да свършим работа, хем да се придвижим 6 човека, хем да се насладим на пътуването. И флагманът свърши перфектната работа, тъй като отлично съотношение между мощност и маса, безпрецедентно управление и комфортна возия. XUV500 е първият монокок на марката и гарантира безопасност и издръжливост. Резултатът е отлично съотношение между мощност и маса, безпрецедентно управление и комфортна возия.

Като компания, Mahindra има над 70-годишна история, която разказваме в отделен материал. Марката има огромен опит в конструирането и производството на всъдеходи от 1947 г. насам. От миналата година, официален вносител на марката у нас е фирма Астреко Моторс. И докато дребосъкът KUV100 е с начална цена 22 490 лева, цените на XUV500 с предно или двойно задвижване варират между 40 000 и 60 000 лева. Тази година се очаква и новият пикап.

Високопроходимият XUV 500 също е доста полезен автомобил. Като електронни системи, в него има всичко необходимо, като лукс – също. Дори два монитора за облегалките на предните седалки, за да могат хората отзад да се забавляват. Място има предостатъчно, макар че третия ред седалки са по-подходящи за деца. При нас седна един възрастен и до Пловдив, а и обратно се чувстваше добре. Третият ред седалки обаче дава възможността за данъчен кредит. В интериора има мека и приятна на допир кожа, централна конзола, решена в пиано лак. Инструменталното табло и на дисплея на мултимедията, на която не липсва нищо е с малко странен пъстър цвят. Но пък се управлява лесно, включително и от волана. Багажникът събира 473 л при сгънати 3-и ред седалки и 243 л при отворени.

Дизайнът на XUV 500 се отличава, без да се натрапва и без да има фрапиращи елементи. Линията е едновременно силна и смела, но и елегантност. Моделът си има собствена идентичност, която го отличава от другите SUV-ове – хромирана радиаторна решетка, нови LED светлини, фарове против мъгла, джанти тип diamond-cut от алуминиеви сплави с размер 235/60 R17, елегантен заден спойлер.

Размерите му са наистина впечатляващи – 4585 мм дължина, 1890 широчина и 1785 височина. Междуосието е 2700 мм, а клирънсът 170 мм. Това говори, че XUV 500 няма впечатляващи офроуд възможности, но го пробвахме по доста разбит и най-вече кален междуселски път, където автомобилът се справи блестящо. Дори при преминаване през големи локви с газ, предното стъкло не се облива, а видимост има. Силата на XUV 500 са и разбитите български пътища, помирисвали асфалт преди десетилетия. По магистрала, също се държи отлично и стабилно. Точно заради това окaчвaнeтo нa XUV 500 e paзpaбoтeнo в cътpyдничecтвo c бpитaнcкaтa мapкa Lоtuѕ. То е тип МсРhеrѕоn oтпpeд и нa Мultіlіnk cъc cпиpaлни пpyжини и cтaбилизиpaщa щaнгa oтзaд. Окачването е пoдxoдящo и зa acфaлтиpaни пътищa, и зa oфpoyд, като дава пocтoяннo oптимaлнo yпpaвлeниe, нeзaвиcимo oт пътнaтa нacтилкa.

Автомобилът е оборудван с най-съвременните електронни системи за безопасност, допълнени от ABS + EBD и EPS. Освен това XUV500 разполага и с асистиращи системи за качване и слизане по наклон (Hill Hold control и Hill descent control), така необходими при хлъзгави повърхности и при стръмни изкачвания и спускания, система против напускане на лентата, круизконтрол и др.

У нас Mahindra XUV 500 се предлага само с 2,2-литров дизелов двигател (2179 куб. см) тип mHawk155, шесто поколение с електронен контрол на променливата геометрия на турбокомпресора (eVGT). Той е комбиниран с ръчна 6-степенна скоростна кутия и задвижване на четирите колела. Максималната мощност е 140 к.с. при 3750 об/мин, а въртящият момент от 330 Нм е между 1600 и 2800 об/мин. С този двигател за над 700 км пробег, от които близо 400 км по магистрала, средният разход бе 7,4 л на 100 км, което си едно фантастично постижение за два тона автомобил. С него скорост от 170 км/ч. си е съвсем нормална, скоростната кутия работи изключително адекватно. Единствено може би двигателят е малко по-шумен. Но с това се свиква. Освен това автомобилът не е от премиум сегмента.

Стефан Илиев

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

ПРОЧЕТЕТЕ ОЩЕ...

Leave a Comment