„24 часа на Льо Ман“: Porsche открадна победата след невиждана драма

84-то издание на 24-те часа на Льо Ман завърши, а драмата и емоциите не липсваха за пореден път. В края на едно тежко състезание, водачеството се сменяше няколко пъти, а Накаджима изглеждаше като човекът, който ще закара своята Toyota до финала като победител с комфортен аванс пред Porsche с номер 2 управлявано от Нийл Яни.

Яни пое колата от своя съотборник Марк Лийб и трябваше да атакува до финала. Той започна да настига с бързи темпове колата на Toyota отпред и в последните минути разликата между него и първото място бе 1:10 минути. Швейцарският пилот трябваше да направи един последен питстоп, за да сложи две чисто нови гуми на своя автомобил, а времето до края показваше 10 минути. И когато целият свят очакваше и виждаше първа победа за Toyota, Накаджима обяви по радиото на своя отбор, че губи мощност при само една оставаща обиколка до финала.

След 23 часа и 58 минути борба и водачество през голяма част от дистанцията, японският пилот трябваше да преживее едни кошмарни последни 3 минути, а цялата ситуация може да се опише като истинска катастрофа. Накаджима все пак премина финалната линия, но след това екипажът бе дисквалифициран заради надвишаване на лимита от 6 минути за обиколка. Това позволи на Audi с номер 8 да заеме третата позиция, a другат кола на Toyota да завърши на втората позиция.

Това бе втора поредна за Porsche, а екипаж наът Toyota с номер 5 от потенциална победа преживя истински кошмар и дори не успя да завърши. Toyota с номер 6 бе водач в състезанието през голяма част от първата половина на състезанието, но Камуи Кобаяши се завъртя и излезе в чакъла точно след 20-ия час от състезанието, а това до голяма степен сложи край и на амбициите на екипажа за победата.

Audi преживя кошмарно състезани. Двете коли на Audi завършиха на третата и четвърта позици, като изоставането им бе от съответно 12 и 17 обиколки. Проблемите на отбора не спряха през цялото състезание, а едно от най-сериозните се случи на кола номер 8 с пилоти – Оливър Джарвис, Лукас ди Граси и Лоик Дювал, които трябваше да чакат над 40 минути в гаража, за да може механиците да отстранят проблем в окачването на колата. Малко след това се наложи да бъдат сменени предните дискове на спирачките на кола номер 7 управлявана от Андре Лотерер, Беноа Трелюе Марсел Феслер, които така или иначе нямаха шанс за победата, след като още в събота турбото на колата им се развали и това ги премахна от битката за челото.

Porsche с номер 1, което е управлявано от настоящите световни шампиони в Световния шампионат за издръжливост – Марк Уебър, Тимо Бернхард и Брендън Хартли завършиха шести в класа си, като не успяха да се възстановят от проблемите с водната помпа, които им костваха над 2 часа загуба на време. Така след едни трудни и изтощаващи 24 часа, Porsche записаха своята втора поредна победа, а отборът на Toyota ще трябва да почака поне още една година за своята първа победа.

Вашият коментар