Mitsubishi GT-PHEV Concept: Японско чудо за емоции на пътя и извън него

 

На продължилото до днес автомобилно изложение във френската столица, Mitsubishi представя своя изцяло нов концептуален plug-in хибрид GT-PHEV. Според създателите от Япония това е кросоувър тип „купе” за нов вид емоции на пътя. Новото Mitsubishi GT-PHEV Concept позволява да се пътува без усилия на големи разстояния на пътя и извън него. Същевременно прототипът предлага на пътниците комфорт и изящен интериор с висококачественото и функционално оборудване. Салонът впечатлява със своето хоризонтално арматурно табло, което подсилва усещането за простор и прави по-забележими промените в позицията на автомобила.

Излъчването на външния вид на Mitsubishi GT-PHEV Concept създава усещане за сигурност, стимулирайки същевременно стремежа към приключения, породен от оформлението на каросерията, която е като излята от едно цяло, както и ефектно скосените линии, преливащи се в контурите на задните калници, сложните форми на повърхностите и големите прагове на вратите. Характерната радиаторна решетка „Динамичен щит” отразява мисията и амбицията на GT-PHEV като автомобил от най-висок клас. Черният цвят на решетката със сложни хромирани елементи и горната част в черен пиано лак отразява високотехнологичната система PHEV. С помощта на активните клапи на радиаторната решетка се постига намаляване на челното съпротивление и оптимално охлаждане на plug-in хибридната система.

В интериора Mitsubishi GT-PHEV Concept се отличава с фина японска изработка и интуитивна ергономична функционалност. За целта дизайнерите са въвели ново хоризонтално арматурно табло. Превключвателите на предавките и режима на шофиране в зависимост от терена са с ротационен дизайн, което улеснява тяхното използване при офроуд шофиране. Те са с привличащо погледа сребристо покритие.

mitsubishi-gt3

За задвижването на Mitsubishi GT-PHEV Concept се използва plug-in хибридна електрическа система, като този път тя се състои от три компактни, мощни и високоефективни електромотора, един на предната ос и два на задната ос. Системата за задвижване включва и 2,5-литров бензинов двигател, предназначен специално за използване в системата PHEV. В последователен режим на задвижване този двигател изпълнява функциите на генератор, работейки при висока термична ефективност.

Размерът на двигателя е оптимизиран за използване в паралелен режим на задвижване, а 2-степенната разпределителна кутия на предната ос осигурява добра енергийна ефективност и ускорение. При шофиране с висока скорост при нормални условия системата автоматично избира високо предавателно число за по-малък разход на гориво, а малкото предавателно число се избира за по-добро ускорение при изкачване или изпреварване. В резултат на това електрическият пробег на този концептуален автомобил достига 120 км, а общият пробег при пълен резервоар за гориво и заредена батерия е над 1200 км.

Мощната високоефективна система за двойно задвижване на GT-PHEV Concept е с три електромотора, един от които с мощност 90 кВт задвижва предните колела, а останалите два – с мощност 45 кВт, задвижват задните колела. Силовото предаване използва система S-AWC, която се състои от активен преден диференциал, който разпределя въртящия момент между предните колела, електрическа система на задната ос и активен контрол на сцеплението, с помощта на които се подобрява значително поведението на автомобила при ускоряване, завиване и задействане на спирачките.

Вашият коментар