Новият Ford Focus ще има електрическа и хибридна версия

 

Британското списание Autoexpress показа първи снимки на четвъртото поколение на Ford Focus, което трябва да се появи през 2018 години с двигатели и техника от новия Fiesta. Хечбекът ще има и електрически вариант. През 2018 на пазара излизат и новите Volkswagen Golf и Opel Astra, което допълнително ще засили конкуренцията в този клас.

Най-важната част от „завръщането към корените” ще се окаже това, че Focus отново ще предлага прецизно и стегнато управление – нещо, от което сегашният модел се отдалечи. Третата генерация на Focus бе разработена под знака на концепцията „One Ford”, за да се продава на всички световни пазари, и определено допусна компромиси в управлението, коментира Auto Express. Сега обаче това се променя – четвъртото поколение също ще се предлага глобално, но поведението му ще е оформено според предпочитанията на европейските клиенти. Начело на проекта е британецът Дарън Палмър, който направи седмото поколение на Fiesta и по-евтиния Ka+, който се сглобява в Индия.

Най-вероятно новият Focus ще бъде изграден върху платформата Global C, но Палмър и екипът му са били инструктирани, че окачването на колата трябва да запази комфортните си настройки, като в същото време новият Focus си върне точното управление и поведение на пътя, с които първите генерации на модела станаха толкова популярни. Предполага се, че междуосието на модела ще нарасне леко, от което ще се възползват пътуващите отзад, а подобно на новия Fiesta, от гамата на следващия Focus ще отсъстват по-евтини варианти. Т.е акцентът ще е върху спортния ST-Line и луксозния Vignale.

Естествено, ще има и квази офроуд версия Active, още едно решение, заето от Fiesta, като този вариант ще е с повдигнато окачване и допълнителни елементи на каросерията. Но Focus Active ще се предлага със задвижване 4х4, най-вероятно като опция.

Основният двигател в гамата на новия Focus ще е успешният 1-литров EcoBoost, като можем да го очакваме в три варианта на мощност: 100, 125 и 140 конски сили, а освен това е възможно и появата на базова версия с 1-литров 3-цилиндров атмосферен мотор с 85 конски сили. При дизелите основен ще е 1,5-литровият турбо дизел с 85 и 120 конски сили, но е възможно в гамата да попадне и 2-литров TDCi.

Почти сигурно е, че в гамата на Focus ще има хибриден и електрически варианти на новия модел, но те ще се появят малко по-късно.

Вашият коментар