Dacia Duster тръгна с технологичен автоматик с двоен съединител

 

Необходимостта от комфортно и икономично придвижване в големите градове изостри търсенето на автомобилите с автоматична скоростна кутия. В течение на 12 години, делът на пазара на автоматични трансмисии в Европа нарасна от 6% на 18% през 2015 година.

От появата си през 2010 г. успешният всъдеход Dacia Duster не предлагаше тази опция, заради което моделът все още не беше избран от редица потенциални клиенти. Отскоро моделът се предлага с нова 6-степенна автоматична предавателна кутия с два съединителя, в комбинация с 1,5-литровия турбодизелов двигател с мощност 110 к.с. и Start-Stop система.

Автоматичната трансмисия е с двоен съединител и се обозначава с буквите EDC (Efficient Dual Clutch), като предлага удобството на автоматичната и надеждността на механичната скоростна кутия.

Трансмисията EDC е комбинация от два съединителя, като единият контролира нечетните предавки, докато вторият покрива работата на четните предавки, както и задна. Те се сменят чрез превключване от единия на други съединител, като първият се отваря, докато едновременно с това вторият се затваря, което гарантира постоянно сцепление при смяна на предавките, без да се губи тяга.

Системата гарантира плавно превключване във възходящ ред на предавките, за да се избере възможно най-високата предавка за конкретната скорост, като по този начин се минимизира разхода на гориво и емисиите на CO2. Благодарение на високата ефективност и принципа на работа, Duster с автоматичната скоростна кутия EDC и предно предаване 4х2 постига смесен разход на гориво от 4,5 л/100 км, който е подобен с този с 6-степенната ръчна кутия, а емисиите СО2 се редуцират до забележително ниските 116 г/км.

С новата 6-степенна скоростна кутия с два съединителя на водача на Dacia Duster не му се налага да превключва ръчно скоростите, тъй като трансмисията е с изцяло автоматизиран режим на управление. Няма педал на съединителя и процесът на превключване се извършва напълно самостоятелно, точно както и при автоматичните трансмисии.

Благодарение на новата технология шофирането на Dacia Duster в натоварения градски трафик става комфортно и без да се налага досадното „пълзене” на полусъединител в задръстването. Новата трансмисия се отличава с прецизна и мека работа, като предавките се сменят бързо, почти неусетно, без никаква загуба на въртящ момент по време на самото превключване.

В комбинация с познатия 1,5-литров турбодизелов двигател с мощност 110 к.с. и въртящ момент от 250 Нм при 1750 об/мин, новата трансмисия EDC демонстрира завидно добра синхронизация. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 11,9 секунди, а максималната скорост е 169 км/ч.

Комбинацията между динамичния и икономичен турбодизел и технологичната трансмисия осигурява приятен комфорт на шофиране. За тези, които искат да сменят скоростите без да натискат съединител, е предвиден и ръчен режим на превключване на предавките. Кутията включва и асистент за потегляне по наклон, който задържа спирачките достатъчно дълго, за да позволи на водача да натисне педала на газта, преди автомобилът да се върне назад. С новата скоростна кутия EDC цената на Dacia Duster dCi 110 е 35 190 лева с ДДС. С автоматик моделът се предлага единствено в новото по-луксозно ниво на оборудване Black Shadow.

Денислав Стоянов

Вашият коментар