BMW пуска на пазара новия хибриден седан 330e, което предлага увеличена мощност и удвоен пробег само на електричество.

За първи път при модел на марката се предлага серийно технологията XtraBoost, която увеличава мощността на хибридната задвижваща система от 185 кВт (252 к.с.) до 215 кВт (292 к.с.). Освен това, електрическият пробег на седана е увеличен с над 50 % спрямо предишния модел, като той вече е 66 км. Разходът на гориво и вредните емисиите са понижени с над 15 % спрямо предишния модел – (1,9-1,6 л/100 км) и (43-37 г/км СО2).

Моделът разчита на plug-in хибридна система, която се състои от 2,0-литров четирицилиндров двигател с технология BMW TwinPower Turbo и мощност 184 к.с. и електромотор с максимална мощност от 83 кВт (113 к.с.). Максималният въртящ момент, генериран от двата двигателя, достига 420 Нм.

Абсолютна новост при новото BMW 330e Седан е серийният XtraBoost, който може да се активира в режима SPORT. Именно при използването на тази технология автомобилът получава допълнителните 40 к.с., като това се усеща особено при ускорение по време на движение. Ако при скорост от 20 км/ч водачът рязко подаде пълна газ, само след една секунда новото BMW 330e ще ускори приблизително двойно по-мощно от автомобил с двигател с вътрешно горене и в рамките на 3 сек. ще има преднина от една автомобилна дължина.

Системата XtraBoost може да се ползва и до най-ниското ниво на заряд на високоволтовата батерия. Тя е на разположение както при кикдаун, така и в позиция M/S на селектора на трансмисията. Новото BMW 330e ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,9 сек. Максималната му скорост е 230 км/ч. Изживяването при шофиране е съпроводено от специфичен за модела звук, който осигурява емоционална акустика на задвижването и в интериора

В режим на шофиране HYBRID седанът може да се движи чисто електрически със скорост до 110 км/ч – с 30 км/ч по-бързо в сравнение с предишния модел. В режим ELECTRIC е възможно шофиране с нулеви емисии дори със скорост до 140 км/ч (досега: 120 км/ч), като серийно оборудване на модела включва и акустична защита за пешеходци.

При електрически режим на шофиране система от външни високоговорители генерира разработен специално за електрифицираните модели на BMW звук. При ниски скорости оформлението на звука излъчва акустично присъствие, без това да нарушава акустичния комфорт на пътниците.

Електромоторът на новото BMW 330e е интегриран компактно в осемстепенната трансмисия Steptronic. Благодарение на тази конструкция специфичния за хибрида вариант на трансмисията е само с 15 мм по-дълъг от съответните варианти при моделите на новото BMW 3Series с конвенционално задвижване.

Особено висок коефициент на полезно действие постига и генерирането на електроенергия чрез рекуперация на спирачната енергия, при което електромоторът изпълнява функцията на генератор. Заредената по този начин или чрез свързване към електрическата мрежа високоволтова батерия служи и за захранване на 12-волтова бордова мрежа. По този начин отпада нуждата от задвижван от двигателя с вътрешно горене генератор, което допълнително повишава ефективността на цялата система.

Високоволтовата батерия на новото BMW 330e е разположена под задните седалки, а резервоарът за гориво е позициониран над задната ос. Благодарение на това вместимостта на багажника на Plug-in хибридния модел е намалена незначително. Освен това вместимостта на багажника от 375 литра може да бъде увеличена в зависимост от нуждите с помощта на разделената и сгъваема в съотношение 40:20:40 облегалка на задната седалка.

За седана се предлагат всички допълнителни оборудвания за новото BMW 3-Series. Като алтернатива на базовия вариант новото BMW 330e се предлага и като Модел Advantage, Модел Sport Line, Модел Luxury Line или Модел M Sport. Освен това, хибридът може да бъде оборудван с адаптивно М-окачване включително променливо спортно кормилно управление и М-спортна спирачна система. От ноември 2019 г. за новото BMW 330e ще се предлага и теглич с електрически сгъваема глава. Допустимият прикачен товар за Plug-in хибридният модел е 750 кг.

Налична е и пълната гама от иновативни асистиращи системи за оптимизиране на комфорта и сигурността – от Асистента за шофиране Professional с асистент за завиване и водене в лентата, Асистент за паркиране и асистент за движение на заден ход. Серийното оборудване на новото BMW 330e включва и предварително кондициониране на интериора на автомобила (отопление и охлаждане).

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *