Агенцията за анализи JATO Dynamics публикува данните за регистрация на новите автомобили на европейския пазар през май. В сегмента на кросоувърите има нов водач, а в първата тройка по продажби влиза нов модел. Любопитното е, че и двата автомобила са на румънския производител Dacia.

Хечбекът Sandero заема третото място по продажби за май с 22 234 бройки (+3,3% в сравнение със същия период за 2018 г.). Кросоувърът Duster пък вече е на 9-а позиция в общото класиране, като е новият лидер в сегмента на кросоувърите с 20 542 продажби (+21,6%).

Водачът от преди година при SUV-моделите – Nissan Qashqai, е 19-и със 17 632 продажби (+10,3%). В своя клас японският модел е изпреварен от VW Tiguan (19 165, -13,7%), VW T-Roc (19 076, +38,4%), Renault Captur (18 500, -11,2%) и Peugeot 3008 (18 262, -5,3%).

Като цяло SUV-сегментът към момента заема 37,2% от пазара в Европа (+3,2%), а 81% от автомобилите от този сегмент са субкомпактни и компактни „паркетни“ модели. Традиционните компактни хечбекци отстъпват позициите си, въпреки че техните представители Renault Clio и VW Golf все още заемат второ и първо място по продажби. През май техният резултат на пазарите в Европа е съответно 32 803 (+3,2%) и 35 972 (-11,8%) единици.

Спадът при VW Golf се обяснява не само със стремителното настъпление на кросоувърите, но и с предстоящото излизане на новото поколение на модела, което ще се появи в края на годината. Затова, не е изключено скоро Clio да изпревари своя съперник по продажби.

Прави обаче впечатление сривът на продажбите на хечбека Polo с -24,8%. Той се обяснява с вътрешния канибализъм, тъй като много от досегашните клиенти на модела предпочитат кросоувърите T-Roc и T-Cross, които са с подобни размери. Освен това, подходът към дизайна на моделите на VW е еднакъв и те си приличат прекалено. За разлика от Renault, където Clio и Captur са на една платформа, но са доста различни на вид.

В премиум-сегмента най-популярния модел през май е Mercedes-Benz A-Class, от който са продадени 17 306 единици (+48,4%). Това се обяснява с дизайна, която явно е по вкуса на европйските потребители, както и с широката гама задвижващи агрегати, предлагани от модела.

Сегментът на електромобилите е нараснал с цели 85%, но продължава да е доста скромен. През май са продадени едва 22 800 автомобила с нулеви вредни емисии, като най-популярният модел е хечбекът Renault Zoe (4031 продажби), който наскоро претърпя фейслифт.

При марките начело с голяма разлика от конкурентите е Volkswagen – 158 282 продажби (-7,3%). Следват Renault – 97 913 (-10%) и Peugeot – 89 638 (+2,8%). Най-голямо отстъпление има при Nissan – 32 795 единици(-18,2%). Общо през май са продадени 1,4 млн. нови коли в Европа, което е с 0,2% повече от преди година.

Споделете или харесайте в социалните мрежи:

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *